Sú kufre, ktoré sa objavia ako dizajnové výstrelky svojej doby a za rok o nich ani neviete. A potom sú stálice, ktoré sa s drobnými obmenami vyrábajú niekoľko rokov a stále sú veľmi populárne. Medzi tieto bestsellery patrí bezpochyby aj kufor March Ribbon.
Výhody | Nevýhody |
---|---|
+ 4 kolieska otočné o 360° | - vyššia váha |
+ možnosť voziť kufor i po dvoch kolieskach | - menší objem |
+ záruka 5 rokov | |
+ brúsený povrch odolný proti škrabancom | |
+ TSA zámok |
March Ribbon vás nenechá v štychu
Priznám sa, že keď som si pred štyrmi rokmi vyberala nový kufor, rozhodovala som sa skôr podľa vzhľadu, než by som porovnávala kvalitu materiálu či koliesok. O to viac som potešená, že môžem s pokojným svedomím povedať, že aj po štyroch rokoch je kufor stále plne funkčný, bez vád, a dokonca je stále v záruke.
Ribbon v mojom vozovom parku je teda modelom z roku 2014. V tom čase sa už nejakú dobu vyrábal, takže to úplná novinka nebola. Čo ma na ňom ale uchvátilo, bola jeho farba. Bol totiž snehovo biely so šedými prvkami. Proste láska na prvý pohľad. Budete sa možno smiať, ale biela farba u ma vedie stále. Takže hoci si tento rok budem kupovať kufor nový, pre zmenu bude opäť biely.
Revolúcia v materiáloch
Nezastaviteľný pokrok a vývoj technológií sa nevyhol ani výrobe kufrov. Zvlášť v poslednej dobe sa kvalita materiálov rýchlo mení a posúva smerom k lepšiemu. Pred pár rokmi bola väčšina škrupinových kufrov vyrábaná z ABS plastu a odolnejší polykarbonát bol vyhradený len drahším sériám. S postupom času sa ale od ABS plastov upúšťa, pretože sa v praxi ukázalo, že sú síce relatívne pružné, ale náročné cesty lietadlom a nešetrné zaobchádzanie nie vždy prečkajú bez úhony.
Aj vďaka tomu, že je teraz polykarbonát cenovo dostupnejší než predtým, sa čím ďalej viac kufrov vyrába z kombinácie ABS a polykarbonátu alebo z čistého polykarbonátu. Výsledkom je tak výrazne odolnejší produkt, na ktorého výdrž sa môžete naozaj spoľahnúť. A týmto vývojom prešiel aj March Ribbon. Z pôvodného ABS plastu, z ktorého je aj môj biely krásavec, dospel do dnešného, už spomínaného mixu ABS a polykarbonátu.
Na prvý pohľad rovnaký, a napriek tomu nový
Po dizajnovej stránke sa March Ribbon nejako zvlášť nemenil, aj keď prešiel radom pokusov o redizajn. Či už to bol môj milovaný biely variant alebo rad Bicolour, ktorý priniesol novinky v podobe komponentov odlišných farieb na inak jednofarebnom kufre. Rokmi preverené a najviac obľúbené sú ale farby s označením Brushed. Opísala by som ich ako ľahko melírované. Tie sa jednoznačne stali neporaziteľným bestsellerom a vyrábajú sa dodnes. Drobnými zmenami prešli aj rozmery. Z pôvodného štíhlejšieho a vyššieho krásavca je teraz podsadenejší silák, ktorý sa ale vo veľkosti S stále pohodlne vojde do limitov pre rozmery palubnej batožiny.
TIP: Mrknite na náš článok o rozmeroch príručnej batožiny a tiež o tom, čo si (ne)môžete na palubu lietadla zobrať.
Bezpečnosť a výdrž
Kvalita materiálov použitých na kolieska, trolej a zámok sa dá posúdiť len s časovým odstupom a po dôkladnom vyskúšaní. Je teda nutné priznať, že sa pri modeli March Ribbon 2014 sa kolieska opotrebovávali relatívne rýchlo. Pretože sa ale materiály vyvíjajú a pri kufroch ide tento vývoj neskutočne rýchlo, nové rady majú kolieska odolnejšie (čo ale zatiaľ bohužiaľ nemôžem z dlhodobého hľadiska hodnotiť). Upokojujúci však môže byť fakt, že k starším aj novším modelom sú stále k dispozícii náhradné diely. Vďaka päťročnej záruke je tak možné prípadné poškodenie opraviť buď v rámci záručného servisu alebo i pozáručnou opravou.
TSA zámok je potom kapitola sama o sebe. S pribúdajúcou nutnosťou bezpečnostných kontrol sa vyvinul systém TSA zámkov, ktoré si môžu pracovníci na letiskách otvoriť vďaka univerzálnemu kľúču. To im bez poškodenia zámku umožní skontrolovať, že sa v batožine nenachádza napríklad výbušnina. Túto vymoženosť môj starý Ribbon nemal, a tak k nemu mám krásny retro visiaci zámok, ktorý ale nepoužívam. Do prievlakov v jazdcoch sa totiž dá bez problému prevliecť nový visiaci TSA zámok.
Súčasný model March Ribbon už má TSA zámok samozrejme integrovaný.
Aby biela bola biela
Môj Ribbon so mnou zvládol mnoho ciest lietadlom, nespočetne veľa ciest autom a najazdil na svojich kolieskach mnoho kilometrov po „kvalitných“ českých chodníkoch. Na kolieskach sa jazda podpísala, ale stále sú funkčné. Škrupina leteckou prepravou utŕžila nejeden škrabanec, ale prasklinu ani jednu.
Niektorí môžu namietať, že sa biely kufor ľahšie zašpiní, ale môžem vám s kľudným svedomím povedať, že je na špinu náchylný úplne rovnako ako všetky ostatné farby. Jeho obrovskou výhodou navyše je, že je ľahko rozpoznateľný a pôsobí naozaj elegantne. Bielych kufrov totiž nejazdí toľko, ako tých strieborných, čiernych a ďalších „bežných“ farieb. Na druhú stranu, ak pozeráte z okienka lietadla, ako páni v žiarivých vestách nakladajú alebo vykladajú kufre, presne vidíte, čo váš maznáčik musí podstúpiť za mučenie.
A ak by ste napriek tomu mali obavy o jeho krásny povrch, kúpte si textilný obal na kufor, ktorý ho ochráni od nepekných škrábancov.
Čo teda povedať na záver? S kufrom March Ribbon som spokojná a úplne mi prirástol k srdcu. V aktuálnom vydaní je v mnohých ohľadoch ešte prepracovanejší a vyladený do posledného detailu. K našim najpredávanejším cestovným kufrom sa tak radí právom a môžem ho s kľudným svedomím odporučiť.
TIP: Zaujímajú vás ďalšie produkty pod drobnohľadom? Nenechajte si ujsť ostatné recenzie a tiež náš YouTube kanál.
Žiadne komentáre